evnlig -

 

SR-Bank Lyngdal er

Hovedsponsor for

Sykleklubben

VI TAKKER FOR

MULIGHETEN DERE
GIR OSS!

 

 

 

 

Ut og inn av rulla.

Jan Helge har laget ei skisse. For hvordan vi vil ha syklingen inn og ut av rulla:

 

Inn i rulla

 

Ut av rulla

_________________________________________

 

Fellestreninger:

Alle gruppene har samme oppmøtested og tid.

For større bilde, trykk på tabellen.

 

 

Påmelding:

 

Hei

 

Dette er en fellesmail som blir sendt til alle som har meldt seg på ett av de tre lagene Sykleklubben Lyngdal & Omegn har sammen med Mandal CK til CLST 2012.

 

Info ang opplegget finner du på denne siden: http://www.sykleklubben.no ,let deg fram i menyen på venstre side. Her finner du også ett bra treningsopplegg om du trenger det. Minner også om vår Facebook side. Trykk “liker” på Sykleklubben Lyngdal & omegn så ser du hva som skjer i klubben til enhver tid.

 

Hver enkelt melder seg på til arrangøren på denne siden:

 

https://secure.onreg.com/onreg2/front/step1.php?id=1384&agentonly=true

 

Brukernavn og passord fås av Arvid når du har bekreftet at du blir med :-) 

brukernavn og passord

Brukernavn

Passord

Sykleklubben Lyngdal&Omegn 5.55      

Sykleklubben Lyngdal&Omegn 6.55      

Sykleklubben Lyngdal&Omegn Rv43     8t30min

 

 

Vær nøye med å bruke riktig brukernavn og passord så du får meldt deg på riktig lagJ

 

Fellesutgifter, 250 kr som dekker transport til Kristiansand, hjem fra Hovden, følgebiler etc betaler du ikke enda.

Det blir sendt ut ny mail med kontonr til dette senere. (Vi ønsker dette regnskapsmessig inn i 2012 :-) )

 

Legger ved en liste med alle som er med nå, denne er nok “gammel” allerede i morgen da vi har stor pågang og nye navn kommer for tiden nesten hver dag. Har ca 15 stk til som har meldt sin interesse men som har ikke bestemt seg enda. Vi bruker kun liste på folk som har sagt de er med. Sjekk lista og se om dine data stemmer, om du er satt opp på riktig lag osv, gi tilbakemelding om noe er feil.

 

5.55 og 6.55 laget kan ta inntil 40 stk på hvert lag. På  RV 43 (8-9timer laget) er det plass til 30stk.

 

Fellestreninger vil det bli utover våren. Alle lag har felles utgangspunkt for treningene, dette for at relasjonene mellom lagene skal bli gode, og om noen har valgt “feil lag” så er muligheten for å bytte lag lettere når “alle kjenner alle”J

 

Denne mail må ikke videresendes til noen da den inneholder brukernavn og passord for å få meldt seg på til våre lag. Vi ønsker av sikkerhetsmessige grunner å ikke ha ryttere inn i gruppa som ikke har trent med oss.

 

Tips gjerne andre om vårt opplegg, Lagene er også åpne for folk som ikke er medlem i SK Lyngdal og MCK.  

 

Vi har enda plass til mangeJ

 

Mvh Arvid

 

Viktig når du legger inn informasjon:

______________________

 

 

 

Litt, hva og hvordan

:-)

 

 

Kjøre taktikk og kapasitet

 

TERRENGET bestemmer intensiteten.
FLATT: Lett å ligge på hjul, HØYT tempo
MOTBAKKE: Tungt å ligge på hjul, Tempoet skal ned. Pulsen til de som ligger i kjede skal litt ned, pulsen til de som ligger i sekken går litt opp.
2 km/t for høy fart i motbakken gir 5 km/t for lav fart på flata etterpå.
NEDOVERBAKKE: Lett å ligge på hjul, Høyest tempo. Vi stopper ikke å trø i nedoverbakke.
 
Fellestreninger
 Lagene er avhengig av fellestreninger for å kunne ”sette” laget.
  Trene intensitetsforandring i motbakke, flate og nedover
  Inngang bakke og over bakketopp
  Spise i sekk, veksle ut og inn av rulla(matinntak ved lavere puls)
  Reising i bakke
  Aldri se bakover,
  Navn på hjelm, kunne leses skrått bakfra
  Rope inn siste mann inn i rulla
  Spytte / Snyte seg i bakerst i rekka
  Signaler
  Kommunikasjon
  Snu rulla i forhold til vindretning

SIKKERHET er viktigst !

 

Utfordringer 

- Hvor mange er vi, og hvor fort skal vi sykle?

- Slutt tiden ELLER Alle med til mål.

- ”Alle med til mål” eller ”Slutt tiden” som det overordnede.

-Gruppen som skal opp på 8timer og 30 minutter har Alle med til til mål som det overordnede.

Gruppen som skal opp på 6timer 55minutter har tiden som det overordnede. Dette tidsmålet har vi administrert tidligere. Mange var nærvøse ukene før start. Men vi hadde med ALLE SAMLET over mål forrige gang vi satte dette målet :-).

 

– Gruppen som skal opp på 5timer 55minutter. Her krever det målrettet trening. Dersom vi har kontroll på sluttiden, så forholder laget seg til planen og skal ikke presse ned tiden ytterligere. Det er bedre med 20 personer  som passerer mål samlet på 5.55 i stedet for 10stk på 5.45.

 

Dette betyr :

Dersom alle gjør hjemmeleksen med god nok trening, så blir alle med til mål J Vi hjelper deg på alle måter med tilretteleggingen, men du må tråkke selv :-)

 

- Punkteringer / Mekaniske problemer / Vente / hjelperyttere /

Dersom du punkterer så har vi reservehjul i følgebil, Kapteinene har radiokontakt med servicebilene. Rytterne senker tempoet litt, og "venter" til personen er oppe i gruppa igjen.

Det er ikke punktering som bestemmer om du blir med til mål.

 

- Do-stopp, Antall stopp og varighet, Flaskelanging, Utstyr følgebil

De som må tidlig på do kan dra fra i de første bakkene. og vente på feltet. De som er raske klarer å tømme seg på flaskestoppen. Kortest mulig stopp, pga syre i beina:-)

Mister du flaska, eller går tom for mat så har vi noe på ekstra med oss i bilene :-)

 

Treninger 

Fellestreninger MINIMUM 10 før CLT

  7 første til å terpe kjørekultur og terrengforståelse

  3 siste til å trene inn riktig konkurranse tempo.

 

Vi vil bruke en del uke-kvelder,  Tirsdager og Torsdager   pga  familiekabal, mye hellig (reise vekk) og konfirmasjoner.

 

Vi trener også i helgene og her kan ALLE hive seg med, innspill på dette kommer via nettsiden J.

Felles (frivillig J) tur til Danmark….

50-mils helgen….

rganisering av rulla og sekk er mer åpent, og bestemmes av gruppas kapasitet og teknisk ferghet. To jevne lag 50/50 i rulla, ett sterkt og ett svakere lag 70/30 i rulla, ei stor rulle og en spise”sekk”…..

 

Har du spørsmål, ta kontakt:

 

Arvid : 4526 0765

 

Eller send e-post, trykk her

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SR-Bank Lyngdal er

Hovedsponsor for

Sykleklubben