Lagene er avhengig av fellestreninger for å kunne ”sette” laget.
• Trene intensitetsforandring i motbakke, flate og nedover
• Inngang bakke og over bakketopp
• Spise i sekk, veksle ut og inn av rulla(matinntak ved lavere puls)
• Reising i bakke
• Aldri se bakover,
• Navn på hjelm, kunne leses skrått bakfra
• Rope inn siste mann inn i rulla
• Spytte / Snyte seg i bakerst i rekka
• Signaler
• Kommunikasjon
• Snu rulla i forhold til vindretning
SIKKERHET er viktigst !
Utfordringer
- Hvor mange er vi, og hvor fort skal vi sykle?
- Slutt tiden ELLER Alle med til mål.
- ”Alle med til mål” eller ”Slutt tiden” som det overordnede.
-Gruppen som skal opp på 8timer og 30 minutter har Alle med til til mål som det overordnede.
Gruppen som skal opp på 6timer 55minutter har tiden som det overordnede. Dette tidsmålet har vi administrert tidligere. Mange var nærvøse ukene før start. Men vi hadde med ALLE SAMLET over mål forrige gang vi satte dette målet :-).
– Gruppen som skal opp på 5timer 55minutter. Her krever det målrettet trening. Dersom vi har kontroll på sluttiden, så forholder laget seg til planen og skal ikke presse ned tiden ytterligere. Det er bedre med 20 personer som passerer mål samlet på 5.55 i stedet for 10stk på 5.45.
Dette betyr :
Dersom alle gjør hjemmeleksen med god nok trening, så blir alle med til mål J Vi hjelper deg på alle måter med tilretteleggingen, men du må tråkke selv :-)
- Punkteringer / Mekaniske problemer / Vente / hjelperyttere /
Dersom du punkterer så har vi reservehjul i følgebil, Kapteinene har radiokontakt med servicebilene. Rytterne senker tempoet litt, og "venter" til personen er oppe i gruppa igjen.
Det er ikke punktering som bestemmer om du blir med til mål.
- Do-stopp, Antall stopp og varighet, Flaskelanging, Utstyr følgebil
De som må tidlig på do kan dra fra i de første bakkene. og vente på feltet. De som er raske klarer å tømme seg på flaskestoppen. Kortest mulig stopp, pga syre i beina:-)
Mister du flaska, eller går tom for mat så har vi noe på ekstra med oss i bilene :-)
Treninger